Despre Penguin 2.0

In urma cu doua saptamani va vorbeam despre un viitor update al algoritmului Google, mai exact despre Penguin 2.0, al 4-lea Penguin Update. Acesta nu a intarziat sa apara, iar in data de 22 Mai 2013, Penguin 2.0 a fost lansat de catre echipa Google care sunt in razboi cu toti spammeri.

Asadar, iata la ce concluzii am ajuns dupa ce am reanalizat rezultatele din SERp si dupa ce m-am mai documentat pe forumurile dedicate fenomenului SEO.

Am observat ca au fost afectati foarte putini la acest Penguin Update. De ce? Este simplu, pentru ca nu s-a mai facut exces de link building pe acelasi ancheor text, foarte multi au diversificat ancorele pe cat de mult posibil au putut si Google nu s-a mai luat foarte tare de ei si foarte multi si-au pastrat pozitiile in rezultatele cautarilor.

Advertorialele inca merg, desi se tot spunea ca nu vor mai avea o relevanta atat de mare cum o aveau o data. Inca merg, insa trebuiesc si ele tratate intr-un mod mai diferit, mai natural, mai cu cap.

Cei care stiu SEO cu adevarat, asteapta cu nerabdare orice update catre combaterea spammerilor, de ce? Pentru ca stiu SEO cu adevarat si asta ii ajuta enorm de mult, ii arunca spre exemplu de pe pagina 5 direct in top 5! Este ceva, zic eu. Asadar, daca lucrati cat mai natural, ar trebuii sa incepeti si voi sa iubiti aceste update-uri facute de Google.

Acestea fiind spuse, Penguin 2.0 nu a facut mare rafala in SERp, foarte multi dintre practicantii de SEO chiar s-au bucurat de rezultatele acestei actualizari si asteapta cu nerabdare si update-ul de PageRank.