Patanie cu un corp de iluminat

Zilele trecute am avut cateva probleme cu corpurine de iluminat din toata casa, mai exact un scurtircuit. Un cotact imperfect sau un soricel care nu avea ce sa faca decat sa imi joace mie feste la lumina. Mai exact ceea ce vrea sa zic este doar faptul ca am avut probleme cu toate becurile din casa, mai putin cu neonul din baie. Un semn de intrebare legat de acest neon, de ce e deosebit? De ce lumina lui slaba si albicioasa nu se ardea la fel de repede ca celelalte becuri din casa?

Si asa am inceput sapaturile. Cine a inventat neonul? Cum functioneaza un neon? Cat de cautate si de folosie sunt neoanele?

Din cautarile si din ceea ce zice wikipedia neonul a fost inventat in anul 1909 de catre chimistul şi inventatorul francez Georges Claud. Desi este inventat de mai bine de un secol in momentul acesta cei mai multi din cei care il folosesc nu stiu modul de functionare al tubului fluroscent asa cum este numit in realitate neonul.

Asa cum ii zice si numele "fluroscent" se poate intelege ca exista substante care emit lumina vizibila pe perioada in are sunt bombardate cu radiatii ultraviolete. Suficient de explicativ dar totusi insuficient deoarece pentru a intelege modul de functionare al unui neon esti nevoit sa afli o introducere in natura luminii, mai exat chiar in caracterizarea luminii "lumina este o forma de radiatie electromagnetica".

Si am continuat sa caut tot felul de explicatii care mai de care mai sofisticate despre nuclee incarcate pozitiv, protoni si neutoutroni si o multime de alte explicate in care eu personal m-am ratacit, iar singura concluzie cu care am ramas este ca neoanele au un sistem de functioare destul de simplu daca sti putina chimie si fizica, dar si faptul ca, desi sunt destul de invechite au o durata destul de mare de viata fiind utilizate in foarte multe locuri si au capatat extrem de multa incredere. Am vazut fel si fel de neoane folosite la reclame, de diferite forme si diferite culori chiar si litere facute din neoane.

Dar pana la urma, e oare atat de bine sa imi pun neoane in toata casa?