După ce Google a lansat Cookie tracking, un algoritm care urmăreşte pe ce site-uri intră utilizatorii în momentul părăsirii marelui motor de căutare, astfel încât, după apăsarea butonului Search, noi, ca fiecare alţii suntem monitorizaţi pas cu pas. Oficialii Google au anunţat că folosesc această urmărire doar pentru programul lor de publicitate, mai exact, DoubleClick.
Google câştigă anual miliarde de dolari din publicitate, o sumă colosală de altfel. Pe lângă că desfăşoară tot felul de activităţi, de la încurajarea hackerilor să le spargă securitatea, până la lansări de telefoane mobile sau tablete sau multe alte servicii Google (Gmail, Google Drive, Gplus, Hărţi, etc).
Tot pentru ei, atunci când primesc nişte sancţiuni, nu este un capăt de drum, având întotdeauna buzunarul plin pentru a putea soluţiona toate aceste probleme. Anul acesta, Google a plătit în jur de 40 de milioane de dolari pentru aceste cookie-uri, multe state au făcut plângere acestei societăţi, spunând că au încălcat intimitatea tuturor utilizatorilor.
Chiar zilele trecute, cei de la Google au mai plătit 17 milioane de dolari Columbiei şi altor 36 de state care au făcut plângere din acest punct de vedere. Cu toate acestea, utilizatorii pot destul de uşor să scape de această "povară", bineînţeles, dacă urmărirea aceasta constituie o problemă pentru ei. Au la dispoziţie în orice browser opţiunea de a şterge cookies.
Pe de o altă parte, dacă nu facem ceva ilegal, fără să comitem vreo infracţiune, sau dacă nu realizăm ceva important, nu trebuie să ne impacientăm. Nu trebuie să ne imaginăm că Google este ca o cameră web în sufrageria noastră, care în permanenţă este pusă pe înregistrare, şi aceste imagini sunt trimise către ei pentru a fi spionate. Google are nevoie de mai multe date pentru a îşi putea pune la punct toate aceste aspecte, dar, niciodată nu se ştie dacă toate aceste date vor fi folosite doar pentru dezvoltarea acestor programe.